bedelen in Gent

fonske30

Toogplakker
29 mrt 2018
80
85
Laat het ons weten 😂
Zoals beloofd ben ik vandaag eens naar de diksmuidelaan afgezakt, ik was er om 07h30, er zijn grote werken aan de gang aan het kruispunt ervoor, maartoch zag ik 2 kerels staan wuiven naar iedere camionette of break die langsreed.
Verder niemand te bespeuren.
Ik liep de straat verder in, en zag op de rechterkant een proxy delhaize, ik ging erbinnen, om 2 chocoladekoeken te kopen en iets om te drinken.
Aan de kassa vroeg ik hoelang de winkel hier al was (had dit nooit gezien vroeger) , ze antwoordde 6 jaar.
Ik zei toen dat het sinds 2003 was dat ik hier de laatste keer geweest ben, en vroeg of er nog steeds mensen staan te wachten om werk te zoeken, hierop was het antwoord positief.
Nochtans zie ik maar 2 personen staan zei ik , of zijn ze al weg.Het kan ook zijn dat ze later komen was het antwoord.
Dus, het bestaat er dus nog.

fonske30

Toogplakker
29 mrt 2018
80
85
inderdaad, 2 weken geleden en vorige week was ik in Gent, en op deze plaats staan regelmatig bedelaars, en circus artiesten.
Nog ook geen meid gezien.

Wel in Deinze 2 weken geleden, Shopping Driespoort zag ik bij het buitenkomen van de Action een meid zitten, denk begin de 20 met blond geverfd haar , dat er al uitgroeide.
Ze zag er wel goed uit, maar zelfs met die warmte, dik gekleed met dikke zwarte legging en pullover waar je haar vormen niet echt goed zag.
Ik was er met mijn kinderen en wou ze toch even goed bestuderen, en zei dat ik wat pijn aan mijn been had en eventjes wou zitten. mijn zoon had het wel door dat ik ze in de gaten hield;...

Dan verder boodschappen gedaan in de Albert Heijn, en op de hoek van de kledingszaak Molders zat er ook één te bedelen, wss haar moeder of tante want die was minstens dubbel zo oud.
Ook met lange kousen, lange zwarte rok, donkere mantel, en dat bij een temperatuur van rond de 30°

fonske30

Toogplakker
29 mrt 2018
80
85
Op zaterdag 18 juli rond 21h was ik in de sint Pieters station in Gent, en moest me haasten om mijn bus te halen om naar huis te gaan. Eigenlijk had ik eerst nog zin om naar de Gentse feesten te gaan , maar begon al wat moe te worden.
Ik werd aangesproken door een jonge dame met een kleine trolley (klein valiesje op wielen) die me vroeg, "sorry, do you speak english"?

Omdat ik een beetje gehaast was dacht ik , als ze ergens informatie wil, zal ze wel iemand vinden.
ik liep naar de bushalte en zag dat ik nog 35 minuten moest wachten op de volgende bus.
Ik dacht om terug te keren waar ik dat meisje zag en keerde op mijn stappen terug.
Ik zag ze niet direct, en ging naar de andere uitgang vooraan.

Toen zag ik ze met een kerel, geen Belg , eerder een mengeling van Zuid-Europese en noord Afrikaanse afkomst.
Ze spraken tegen elkaar , en hij deed teken om naar het hamburgerkraam te gaan.

Mijn gedacht was toen, shit, als die iet of wa op de dool is en honger heeft, kan ik ze misschien mee nemen naar huis, en daar scoren, maar ja...
Te laat..

Terug
Naar boven