Hepatitis B : Zijn jullie gevaccineerd?

31 aug 2016
1.194
112
Peterke zei:
Maar om 100% zeker te zijn, moet men na de vaccinaties terug een bloedonderzoek laten doen. Want blijkbaar bij ongeveer 10% blijkt de vaccinatie niet aan te slaan. Dit toch volgens mijn arts.

Als je deze hobby serieus neemt laat je je met regelmaat controleren dus wat is het probleem ?

Grover

Toogplakker
4 mei 2015
25
74
Een aantal jaren geleden is dit door de GGD aan mij aangeboden en daar heb ik gelijk gebruik van gemaakt. Inderdaad een paar prikken en een tijdje later een testje. Dit was destijds kosteloos, maar had het niet erg gevonden als dat iets gekost had.

Groet,
Grover

Arbez

Toogplakker
10 apr 2015
137
0
lekkerlikkenlassie zei:
Als je deze hobby serieus neemt laat je je met regelmaat controleren dus wat is het probleem ?

Heel simpel: voorkomen is beter dan genezen.
Het voordeel is dat je met die vaccinatie levenslang bent beschermd en je je dáár dus niet meer op hoeft te laten controleren.

Hepatitis B is enige soa die je kunt voorkomen om NOOIT op te lopen dankzij zo'n vaccinatie (en controletestje na de prikken).

De gevolgen van een Hepatitis B zijn ernstig en mogelijke klachten merk je vaak pas te laat op (en dan zit je goed met de gebakken peren).

Flipper

Toogplakker
30 jan 2017
52
16
Yep, die vaccinatie heb ik al een tijdje. Dat hoort er natuurlijk gewoon bij als je het zonder doet. Deze is met de vaccinatie eenvoudig te voorkomen. Als gay man is het wel gratis deze vaccinatie. En ja, ze controleren natuurlijk echt of je gay bent :lol: :lol: :lol:

GekkeBert46

Toogplakker
26 jan 2017
100
75
Ja dan moet de vaccinatie wel aan slaan die slaat niet bij iedereen aan.

Ik heb er zelf toen ook 3 gahad omdat ik in het ziekenhuis werkt en na een jaar of in sommige gevallen zelfs iets langer testen ze je imuun systeem.

Helaas heeft toen ook een meid nij mij op de opleiding alles voor niks gedaan want na 1.5 a 2 jaar sloeg het nog steeds niet aan en moest ze met de opleinding stoppen omdat ze niet veilig in het ziekenhuis dan kan werken

barecock

Ervaringsdeskundige
12 apr 2015
461
113
Op aanraden van mijn dokter mij laten vaccineren tegen Hepatitis B. Daar er heel wat Oostblok dames de weg naar Europa vinden om hier te sexwerk uit te oefenen, is er in deze landen nog een enorm groot risico om Hepatitis B op te lopen. Koplopers hierin zijn Oekraine en Rusland.
Mijn eerste spuitje is gezet, nog 2 te gaan.

roubaix

Ervaringsdeskundige
6 sep 2015
341
147
Hallo !
Ik heb reeds 2 spuitjes gehad. Laatste was 3 jaar geleden.
Heeft het nog nut om het 3de spuitje te gaan halen of moet ik helemaal opnieuw beginnen ?
Groeten !

A

Anonymous

Guest
Ik heb wegens medisch werk a&b gehad, realiseer je wel dat voor Hep C nog niets bestaat dus denk niet dat je opeens Superman bent na vacc.

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.391
2.876
Ik ook vele jaren geleden gevaccineerd bij de GGD na dacht ik 3 prikken. De test was erg positief want ik zat op bijna 100% bescherming want een medewerker zei dat het resultaat erg positief was uitgevallen voor mij; weet ik nog te herinneren.

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
Beste mensen,

Sekswerkers, ook die uit landen die in deze thread genoemd worden, kunnen zich gratis laten vaccineren. Dat is ook in België zo.
Maar, het is inderdaad geen gek idee om je als klant van een sekswerker te laten vaccineren tegen hepatitis B. Eventueel ook tegen A (Twinrix).
Dat scheelt alweer aardig wat risico.

Toch even vloeken in de kerk: gevaccineerd zijn tegen hepatitis B betekent niet dat het meteen allemaal veilig is, dus dat ....... blijft nodig om de seks zo veilig mogelijk te houden. In de eerste plaats voor de sekswerker (om haar beroepsrisico's laag te houden) en in de tweede plaats voor jezelf.

Lees meer over hepatitis B op Onveilige seks gehad? Misschien heb je hepatitis B.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

Baley187

Ervaringsdeskundige
23 jun 2021
455
222
I never took a shot and I'm fine, so ill continue my way

13 years plus living in Holland and never bought a condom :lol: :lol: :lol:

Creampie until the Day I Die :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Banana

Ervaringsdeskundige
16 sep 2015
368
89
Ik ben al 20 jaar gevaccineerd. Vroeg veel op reis door Zuid Amerika en daarvoor was het gezien met escapades daar wel wenselijk.

A

Anonymous

Guest
Ben wel gevaccineerd omdat mijn toenmalige werkgever dat vereiste. Echter nu zou ik het, net zoals Bailey, niet doen omdat ik er achter ben gekomen dat vaccinaties in het algemeen niets blijken voor te stellen en volledig gebaseerd zijn op aannames en deze als waarheid geponeerd worden.

Terug
Naar boven