Mededeling: Aanpassingen forum komende periode

Paultje59

Ervaringsdeskundige
13 aug 2016
678
146
Dan blijft hier bijna alleen illegale prostitutie over.
Ik denk dat dit forum te klein is om prioriteit aan te geven door overheidsinstanties.

Ik vind het helemaal.prima
Gewoon lekker zelf weer aan de ramen vragen naar de mogelijkheden
Dan moet je maar raden of iemand aanwezig is.

Laatst bewerkt:

BertBibber

Toogplakker
1 jun 2020
99
13
Als ik het langs beide kanten bekijk, kan enerzijds ik wel begrijpen waarom raambuurten misschien niet mogen, want je deelt een werkadres, wat tot de "persoonlijke levensfeer" kan horen. je deelt immers ook niet het adres in detail van de dame die je thuis bezoekt. Maar dat wilt zeggen dat privéhuizen/bordelen/massagesalons ook niet mogen want dat is net hetzelfde. Een raam is een soort mini-privéhuis.

Langs de andere kant, het is een werkadres met openbaar karakter, en omdat men daar ook enkel tijdens de werkuren zit, tast je ook niet de persoonlijke levenssfeer aan.

Ik begrijp best dat de nieuwe eigenaar safe wilt spelen - wel rare keuze met onze hobby - maar er is onvoldoende logica achter die beslissing. Er is van buitenaf geen inperking over wat men mag bespreken.
Ik vrees dat het forum dan ook wel in een neerwaartse spiraal zal terechtkomen.

Voormalig lid 29418

Toogplakker
19 mei 2022
228
115
Ik vraag me sowieso af wat er van onze hobby en het internet overblijft met verplichte online leeftijdsverificatie en 'vrijwillige' chat control. Ook al valt niet (gelijk) alles eronder, dan doet de angst voor boetes en censuur dat wel. Daarom wellicht geen chat meer hier? Op Redlights, Kinky, etc. dan ook verplicht identificeren. Daarnaast uitkijken met online kritiek (erover) geven of het kan worden gezien als ondermijning van de democratische rechtsstaat. In hoeverre ziet de nieuwe eigenaar deze ontwikkelingen voor zich?

EDIT; Leeftijdsverificatie is geen identificatieplicht. Gaat via een app.

Laatst bewerkt:

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.003
Daarom wellicht geen chat meer hier? Op Redlights, Kinky, etc. dan ook verplicht identificeren. Daarnaast uitkijken met online kritiek (erover) geven of het kan worden gezien als ondermijning van de democratische rechtsstaat. In hoeverre ziet de nieuwe eigenaar deze ontwikkelingen voor zich?

EDIT; Leeftijdsverificatie is geen identificatieplicht. Gaat via een app.

De chat hier voegt momenteel NUL toe. Dus kan net zo goed weg. Verder geen ingewikkelde motivatie.
En nogmaals, het treft vooral de raam buurten. Dat is een fractie van dit forum......
Bij elke wijziging zijn er leden die denken dat de wereld vergaat. De statistieken wijzen uit dat het wel meevalt. Sterker nog.. FEB 2026 was de maand met de meeste pageviews ooit!

BBTT

Toogplakker
18 sep 2025
146
253
@BBTT onzin. Hookers stopte (hoge bomen vangen veel wind) en daardoor kon GR het overnemen.
Je bent niet helemaal mee, denk ik hoor. Herinner jij je dan niet meer de ongelooflijk zinloze laatste 'recensies' die op Hookers verschenen? Iets vertellen zonder te zeggen over wie het nu precies ging... En zij pakten ook uit met die wetgeving. Die alles ging veranderen. Terwijl intussen GR nog altijd bestaat, ondanks die zelfde wetgeving.

Trouwens, wie wordt er nu nieuwe eigenaar van een prostitutieforum als hij of zij vol angst zit ivm dit soort zaken. Dan is het zeer waarschijnlijk dat de nieuwe eigenaar van dit wereldje nog veel moet bijleren.

Toon dan eens aan wat het probleem is ivm raamprostitutie? Een raamdame werkt legaal, onder een fictieve naam en er zijn geen foto's beschikbaar. Er wordt niets van privacy geschonden!
Inderdaad.

En de vele duizenden advertenties op de gekende platformen gaan in hoofdzaak over illegaal werkende meiden die rondreizen van het ene naar het andere illegaal verhuurde pand. En dat mag? Dat druist niet in tegen de wetten in dit land?

• zelf gepubliceerd profiel → review meestal verdedigbaar
  • geen publieke bron → forum creëert zelf persoonsgegevens.
Mis poes. Het forum creëert helemaal géén persoonsgegevens want zelfs de namen van de dames zijn verzonnen namen. Trouwens, in een raam gaan zitten is ook een zelf gekozen vorm van 'publiceren' hoe je er uit ziet en wat je doet. Zo publiek als maar kan. Jij doet precies alsof 'publiek' tegenwoordig enkel nog maar kan als het online staat. Ik begrijp wél dat je als moderator je nieuwe baas naar de mond moet praten, maar dat betekent nog niet dat je gelijk hebt.

nickbare

Snuffelaar
6 mei 2025
20
23
Ik weet wel dat er meiden zijn die helemaal niet op dit forum beschreven willen worden

BBTT

Toogplakker
18 sep 2025
146
253
De chat hier voegt momenteel NUL toe.
Daar heb je wel gelijk in. Vind ik ook.
En nogmaals, het treft vooral de raam buurten. Dat is een fractie van dit forum......
Maar wel net de meest sociale vorm van prostitutie waar je nog instapprijzen hebt die voor meer mensen haalbaar zijn. Of denkt de nieuwe eigenaar dat in de aanhoudende crisis en met de talrijke onzekerheden in de wereld de mannen met gemak honderden euro's gaan kunnen blijven uitgeven om eens aan een normale primaire behoefte te komen?
De statistieken wijzen uit dat het wel meevalt.
Welke statistieken? De ervaring leert net dat fora die vager worden, verdwijnen en in de plaats komt er dan wel iemand anders opdagen met een nieuw initiatief.

Als ik het langs beide kanten bekijk, kan enerzijds ik wel begrijpen waarom raambuurten misschien niet mogen, want je deelt een werkadres, wat tot de "persoonlijke levensfeer" kan horen.
Sorry maar bij elke online aankoop kan je tegenwoordig recensies lezen over de stomste dingen. Daar ken je ook telkens het werkadres van de handelaar enz. Dus dit argument houdt geen steek.
Maar dat wilt zeggen dat privéhuizen/bordelen/massagesalons ook niet mogen want dat is net hetzelfde. Een raam is een soort mini-privéhuis.
Klopt
Langs de andere kant, het is een werkadres met openbaar karakter, en omdat men daar ook enkel tijdens de werkuren zit, tast je ook niet de persoonlijke levenssfeer aan.
Persoonlijke levenssfeer van Maria die zegt dat ze Sara heet en volgende week Nina wordt... Alina die zich Svetlana noemt en zegt Russisch te zijn maar vlote native Roemeens spreekt... Laat ons niet lachen, beste 'nieuwe eigenaar' LOL
Ik begrijp best dat de nieuwe eigenaar safe wilt spelen - wel rare keuze met onze hobby -
Inderdaad. Een rare keuze om in de prostitutiewereld te gaan duiken als je op safe wil spelen. Even geloofwaardig als wat vele dames ons vertellen tijdens het neuken.
Ik vrees dat het forum dan ook wel in een neerwaartse spiraal zal terechtkomen.
Niks spiraal. Lijnrecht naar beneden zonder omwegen. Mijn prognose. De tijd zal uitwijzen wie er gelijk heeft :)

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
Misschien is het een "oplossing" ipv screenshots te plaatsen, de advertentie bij web.archive.org aan te melden zodat de pagina gecached word door hen.
En dan een link naar web archive delen, dan host je als forum niets.
En zit je juridisch ook veilig want deeplinken is perfect legaal.
Dan krijg je zoiets, ik het even met een willekeurige advertentie gedaan.
Voorbeeld advertentie

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.003
@Barefan inderdaad DAT mag dus wel en we zouden kunnen kijken of we elke link automatisch richitng web.archive.org kunnen "pushen" !

@BBTT leuk dat je hier een mening geeft. Maar je hebt duidelijk geen rechten gestudeerd en/of kennis van zaken. Situatie is simpel. AP heeft allang bekend gemaakt dat raamprostitutie niet MAG ivm GDPR. Jou mening is derhalve niet relevant. Die van hun wel.
Nieuwe eigenaar trekt conclusie: Dan ramen weg. Problem solved.
Elke "Ja maar" argumentatie zal juridisch weinig stand houden.

En qua statistieken. Ik zeg letterlijk PAGEVIEWS. Kortom er wordt nog steeds veel gelezen/geschreven en dat zal echt niet anders worden als de raambuurten verdwenen zijn.

Voormalig lid 38747

Toogplakker
24 jul 2023
138
351
Einde verhaal dus. De moderator mag dan wel, bijna tegen beter weten in, denken dat het meevalt, maar dit is einde verhaal. Pageviews is leuk, maar zonder recensies bloedt dat dood.

Ik begrijp de nieuwe eigenaar wel, maar beste Moderator, begrijp ons ook; zonder recensies is dit forum dood. Die omwegen leiden letterlijk en figuurlijk tot niets. Kwestie van tijd en dan komt ook de nieuwe eigenaar tot de conclusie dat het trekken aan een dood paard is. Juridisch heb je gelijk en ik wens jullie veel succes om dat in de praktijk ook te krijgen. De enige oplossing voor mij is GR en dan de moraalridders daar te negeren. Ik zie nu al er een review op staan over een favoriete dame met de vermelding "bare seks" mogelijk erbij.

Voormalig lid 38747

Toogplakker
24 jul 2023
138
351
@Spacemonkey zonder recensies? Dit betreft ENKEL de ramen! De overige rubrieken? Veranderd NIETS

Toegegeven, ik richt mij op bepaalde regio's. Daarin zijn de ramen veruit het meest actief. Zonder die recensies zijn die regio's op sterven na dood.

Maar blijf vooral beweren dat er niets veranderd! De tijd (en pageviews) zal ons leren wie gelijk heeft.

roubaix

Ervaringsdeskundige
6 sep 2015
340
146
hopelijk zal de nieuwe eigenaar minder hard optreden tegenover meiden of koppels die zich hier aanbieden zoals bijvoorbeeld vroeger opgetreden werd tegen de communicatie door slubslut ivm haar activiteiten.
Was heel informatief.

Terug
Naar boven