Assterix
Toogplakker
- 5 aug 2020
- 96
- 63
Ik heb nu (eindelijk) contact met een dame wat wel serieus lijkt. Ze heeft een (zelfvernietigende) foto gestuurd, maar heb met andere mobiel een foto daarvan gemaakt. Reverse-image search hiervan levert niks verdachts op; toegegeven, het is op deze manier niet de beste foto, maar deze techniek heeft bij anderen wel uitgewezen dat ze fake foto's gebruikten. Nu dus niks. Ook het contact is goed: heel normaal, komt niet meteen met aanbetalingen en duurt nu al een paar dagen voor we uiteindelijk (bijna) tot een definitieve afspraak zijn gekomen. Lijkt me dat oplichters niet zoveel moeite zouden nemen?
Toch blijft het natuurlijk altijd spannend. Zij kan niet ontvangen, dus de afspraak gaat bij mij plaatsvinden, maar hoe pak je dat veilig aan? Geef ik meteen mijn adres of zijn hier bepaalde slimme ideetjes voor om het veilig maar niet te geforceerd te laten verlopen?
Toch blijft het natuurlijk altijd spannend. Zij kan niet ontvangen, dus de afspraak gaat bij mij plaatsvinden, maar hoe pak je dat veilig aan? Geef ik meteen mijn adres of zijn hier bepaalde slimme ideetjes voor om het veilig maar niet te geforceerd te laten verlopen?