Hepatitis B : Zijn jullie gevaccineerd?

tiffany

Toogplakker
12 aug 2020
85
97
Ik ben ook voor Hepatitis B gevaccineerd maar heb in totaal 5 prikken gehad, na 3 prikken bloed geprikt en nog te laag. Daarna nog twee prikken gehad en ruim voldoende. Overigens kun je ook Hepatitis C oplopen en daar is nog geen vaccinatie tegen.

koja1658

Toogplakker
4 jul 2015
138
64
Jaren geleden in een parenclub was de GGD aanwezig om ieder die binnen kwam advies te geven over deze prikken en toen de eerste gehad daarna paar maanden later de 2de en weer paar maanden later de 3de ,bloedprikken en waardes nog te laag ,daarna weer met tussen pozes de volgende 3 prikken gehad en nu perfect oké

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Ik ben ook gevaccineerd, met Twinrix, dat is een vaccin tegen Hepatitis A en Hepatitis B.
Dit vanwege mijn werk dat soms ook in tropisch buitenland plaats vindt.
Dus ook geen zorgen over type A dat vaak voorkomt als groenten niet schoon is gewassen
of verontreinigd water en als er sporen van ontlasting zijn (niet goed handen wassen door een kok bv.)
Na 3 injecties titer bepaling en indien hoog genoeg ben je voor 20 jaar mogelijk levenslang immuun.

Jeroen50

Toogplakker
13 sep 2018
35
6
Ik ben ook gevaccineerd met Twinrix voor hepatitis A+B. Het waren 3 injecties. Gedaan vanwege een reis die is ging maken.

Krullebol

Toogplakker
4 jun 2022
69
106
Ja, hier heb je wel een goed punt.
Het geval wil dat ik wel degelijk hiervoor gevaccineerd bent omdat dit voor mijn werk nodig was. Zowel voor hepatitis A en B.
Maar ik denk wel dat er veel mensen zijn die hier nog niet goed over hebben nagedacht. Nou hopelijk help deze bijdrage dan mee.

Herne

Ervaringsdeskundige
8 jan 2022
403
152
Ik heb in 2004 2 vaccinaties tegen A en later 3 tegen B gehad. Beide via de reizigersvaccinatie van de GGD. De titer van B was hoog genoeg om levenslang beschermd te zijn.
Ik heb in de agenda staan dat ik 2029 terug moet voor A omdat in het boekje nog 25 jaar staat. :D
Of ik laat tegen die tijd de titer bepalen, dan controleren ze gelijk A en B.

Mr. Parker

Toogplakker
26 sep 2015
56
20
Gevaccineerd tegen A en B. A 20 jaar bescherming tot 2029 en B is levenlang.

ik heb toen na de vacinatie ook een onderzoek gehad in het ziekenhuis om te zien of het effect in mijn bloed aanwezig was, en de resultaten waren toen goed voor mijn bescherming.

Laatst bewerkt:

bareboy

Ervaringsdeskundige
9 apr 2015
878
364
My wife insisted that we got the vaccine almost 23 years ago.
Shortly after we got married.
Had a test about a year ago to check if it was still active and yes it is. No side effects and full protection from a very nasty disease.
Bareboy

Lacan

Snuffelaar
15 dec 2024
22
30
Waar hebben jullie je laten vaccineren tegen Hepatitis B? Ik heb het aan mijn huisarts gevraagd, maar die verwijst me door naar de GGD. Dus nu een afspraak staan bij GGD Reisvaccinaties. Ik heb de Hepatitis A-prik een hele tijd geleden al een keer gehad. Kan ik daar gewoon op een Hep B-prik aandringen, ook al is het strict gezien niet nodig voor mijn reisbestemming (Thailand/Z-O Azië)? Of moet ik opbiechten/eerlijk zijn dat ik wel eens bare seks heb in Thailand en dus risico loop?

Herne

Ervaringsdeskundige
8 jan 2022
403
152
@Lacan, GGD heeft medisch beroepsgeheim, die zijn wel wat gewend. En anders geef je aan dat je in Thailand een tattoo wilt laten zetten en dat je daarom de vaccinatie wilt. Daarnaast wordt de vaccinatie vaak geadviseerd wanneer je meer dan 4 weken in Zuidoost Azië verblijft.

Maar vraag er gewoon om. De kans is groot dat ze niet eens doorvragen. Je kunt al Hepatitis B oplopen wanneer de barbier hetzelfde scheermesje voor meerdere klanten gebruikt.

Lacan

Snuffelaar
15 dec 2024
22
30
Ah ok, top. Ik ga er gewoon naar vragen/erop aandringen. En misschien gewoon eerlijk zijn. Ik wilde de prik al een keer eerder halen en ben toen naar zo'n particulier reisadviesbureau geweest. Die verzekerde me dat ik de prik niet nodig had, en ik durfde er toen niet op aan te dringen. Dit keer ben ik ook van plan om 4 weken op reis te zijn, dus wie weet is dat al reden genoeg om hem gewoon te krijgen. Ook kom ik nog wel eens in de lokale ziekenhuizen aldaar, al dan niet voor geplande kleine medische ingrepen. Misschien is dat ook al wel reden genoeg om de prik gewoon te krijgen.

Edit: Ik zeg hierboven "prik", maar ik besef me dat het er 3 in totaal zijn.

Laatst bewerkt:

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
In principe drie prikken en dan titer bepaling dmv bloedafname om te zien of je
voldoende anti stoffen hebt in het bloed.
Dan ben je 20 jaar mogelijk levenslang klaar.
Er is ook een combi vaccin voor Hepatitis A en B ( Twinrix) maar als je al gevaccineerd
bent voor A dan heeft dat geen zin.

69lover

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
658
510
Meteen zodra het kon in 2004 of zo gaan halen. Of eigenlijk toen ik besloten had mijn wandelcarriere weer op te gaan pakken, maar de vaccinatie liep toen nog niet lang. Overigens ging ik toen nog strikt niet-bare. Maar ik herbegon mijn wandelen (na 9-10 jaar stilstand) met GB's (Babette, Sofie in Hulst). Waar het zaad toch flink rondging ook al kwam het dan niet in poesjes of kontjes. Dames poetsten zich wel beetje na een spuitbeurt op hun borsten of in hun mond, maar in het vuur van de strijd.... En ik was dol op beffen, voor hep B ook een risico. Als er dan een vaccinatie is.... graag, dus 1e prik van de 3 nog voor mijn allereerste GB...
En later bleek de serie van 3 ook nog eens levenslang te beschermen, dus...
Vaccineren ja graag. Pillen als preventie tegen HIV,? Ja graag, morgen de eerste binnen.... Condoom? (Veel) liever niet, maar als het een mooie of lieve of anderszins begeerlijke dame is of een geile setting en de dame niet bare wil of alleen tegen de hoofdprijs (=voor mij meer dan 30-50 extra) Ach vooruit... dan maar met.. Althans ramen of GBs. Voor priveontvangst zal ik ze dan niet gauw bezoeken, het aanbod is daar zó groot bij mc...

En hoe dan ook komt de hep b vaccinatie toch van pas. ...

Laatst bewerkt:

man56

Ervaringsdeskundige
26 jan 2018
337
186
Ik heb vanochtend via een chatsite dit bericht binnengekregen.

Hey, are you already protected against the STD hepatitis B? I work for the GGD Brabant-Zuidoost. We are working on a campaign for hepatitis B vaccinations. You are protected with 3 free vaccinations. Make an appointment by emailing us!

E-mail adresstaat erbij. Er staat bij dat er geen kosten aan verbonden zijn. Het email adres klopt, dus het lijkt geen spam te zijn.

Lacan

Snuffelaar
15 dec 2024
22
30
Als er geen kosten aan verbonden zijn dan zou ik er zeker even naartoe mailen. Die prikken zijn namelijk niet goedkoop. Ik ben uiteindelijk naar de GGD Reisvaccinaties gegaan, heb daar nu de eerste twee prikken gehad. Maar wel ruim 150 euro per keer af moeten tikken. Daar zat dan wel ook een vaccinatie tegen hondsdolheid bij.

Terug
Naar boven