Hepatitis B : Zijn jullie gevaccineerd?

Trogdor

Ervaringsdeskundige
23 dec 2016
306
248
Je kan je gratis laten vaccineren via de GGD voor Hep A + B (twinrix) het zijn 3 prikken. Eerste dan een maand wachten voor de tweede en 6 maanden later de laatste.

Je hoeft alleen maar te zeggen dat je ook horizontaal danst met andere mannen en dan krijg je het gratis.

https://www.ggd.amsterdam.nl/infect...chermt tegen,de hepatitis B-vaccinatie gratis

Doet u allen er u voordeel mee.

Persoonlijke niet....ik dacht dus dat ik ooit gevaccineerd was maar dat bleek niet zo te zijn. (Foutje bedankt). Ik heb dus nu 3 afspraken in de agenda staan.

Bil

Snuffelaar
18 jul 2023
9
9
Toch te gek voor woorden! Als je liegt en zegt dat je op gaylocaties komt, krijg je de vaccinatie gratis en als je eerlijk bent kost het je honderden euros. Ik ben zo klaar met die zieligheidsindustrie!

69lover

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
658
510
Volgens mij is dit kletspraat, dat het alleen voor gay zou gelden. Was altijd ook voor gewone wandelaars. Informeer eerst maar eens even goed. Hetkan natuurlijk altijd dat er weer ergens bezuinigd is, maar die restrictie was er nooit. Is ook niet logisch.
Afgezien daarvan is het natuurlijk niet zo erg om aan te geven dat MSM ook wel eens voorkomt of kan komen in je leefpatroon. Maar 90% zeker is dat dus geen eis.

69lover

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
658
510
Excuses, het blijkt echt zo, Ik heb het inmiddels ook opgezocht bij GGD amsterdam, inderdaad focus op sexwerkers en msm, rest loopt kans te moeten betalen.

Ik zou het toch maar met de GGD bespreken voor wie er geen moeite mee heeft om te bekennen dat hij hoerenloper is die niets heeft met condooms, maar wel rood verschiet als hij moet voorwenden dat hij incidenteel ook wel eens per ongeluk een lul in zijn mond stopt. (Je hoeft het ook niet ter plekke aan te tonen dat je dat doet hoor...).

Het lijkt me gezien de doelstellingen van het beleid (vaccineren risicogroepen) onwaarschijnlijk dat je dan toch geweigerd wordt voor de campagne, door de ggd. Het blijkt wel vaker dat daar overwegend mensen werken die vanuit hun verstand en inzicht in de wereld van sex en soa's redeneren en niet vanuit formele regeltjes. Dat geldt ook voor het gratis testbeleid trouwens. Ook daar wordt per individueel geval ruimer gekeken naar wat risico's zijn dan de formele regels. Men wil nu eenmaal niet de sluizen openzetten zodat iedereen voor alle wissewasjes en onzekerheden even een test komt halen. Daar is het geld niet voor bij de ggds. Er zit geen oordeel achter van die moet maar zelf opdraaien voor zijn keuzes en die niet. Misschien wel bij de politiek die uiteindelijk geld beschikbaar stelt, niet bij de ggd die het beleid uitvoert.
In die "zieligheidsindustrie" werken in de prsktijk heel aardige, redelijke en verstandige mensen met hart voor het doel waar ze zich voor inzetten. (Ik werk er overigens niet zelf in).

Laatst bewerkt:

Sephiroce

Ervaringsdeskundige
3 aug 2020
618
421
Ik wist eerst niet wat het was, dus als het zich manifesteert word het chronisch en ongeneeslijk.

Hepatitis B is een virusinfectie van de lever die acute (kortdurende) of chronische (langdurige) leverontsteking kan geven. Het wordt overgedragen via bloed en lichaamsvloeistoffen (zoals bij seks zonder condoom, gedeelde naalden of van moeder op kind bij de geboorte).Het risico zit vooral in chronische infectie: dan kan na jaren littekenlever (cirrose) en leverkanker ontstaan, en je blijft besmettelijk voor anderen. Gelukkig is er een zeer effectieve vaccinatie die goed beschermt tegen hepatitis B en dus tegen deze complicaties.

toontje

Toogplakker
27 okt 2016
122
68
Ik kreeg vor een reishet advies vaccinatie tegen hepatitus A. Heb B er maar gelijk bij gedaan. Moest hem wel zelf betalen.

69lover

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
658
510
Had je wel gezegd dat je verstokt wandelaar was met betaalde wandelgenotes uit oosteuropese en subsahara gebieden?

Bil

Snuffelaar
18 jul 2023
9
9
@69lover . Ik heb in totaal zo'n 600 euro vorig jaar betaald voor de volledige vaccinatie tegen A en B. De directe aanleiding was dat ik naar Thailand ging en algemene reden was dat ik condoomloos sex heb als swinger en soms tegen betaling. Het gaat de overheid niets aan waar, wanneer bij wie ik mijn leuter naar binnen steek. Want of ik nu toevallig de pech heb dat ik persistente Hep B bij mijn eenmalige slippertje met mijn anders zo keurige monochame schoonszus oploop of dat ik het oploop omdat ik wekelijks in een gloryhole gays sta te neuken. Als ik het heb kunnen ze me niet helpen, maar door dat ik alle prive gegevens heb ingeleverd over het hoe en waarom.. kan ik daar wel last van krijgen. Immers, je weet nooit wie met welk doel een algoritme op jouw prive gegevens loslaat of door welke hack (zie Odido) je gegevens op straat komen te liggen. Kortom, als je een verhaal voor hun dossier ophoud dat je zo n risicovol bestaan leidt, krijg je voor het inleveren van die gegevens een bonus twv 600 euro een gratis vaccinate. Als je die data niet wilt geven betaal je dus als het ware 600 euro boete voor dezelfde behandeling. Dat bedoel ik dus met de zieligheidsindustrie. Als de overheid een vinkje acnter je naam mag zetten dat je tot een probleemgroep hoort, dan krijg je alles gratis of met toeslagen. Wil je jezelf redden, je privacy behoiden en kan dat zieligheids of probleemvinkje niet worden gezet dan betaal je het volle pond.

69lover

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
658
510
Dank voor je toelichting. Tja, met zo'n strikt principiële benadering op meerdere punten kun je inderdaad niet anders dan - met een diepe zucht en licht verongelijkt, zoniet knarsetandend- in je buidel tasten. Of wachten totdat de overheid het vaccin misschien ooit voor iedereen gratis beschikbaar stelt, ongeacht of men risico loopt of niet...

Laatst bewerkt:

toontje

Toogplakker
27 okt 2016
122
68
Ik betaalde voor de eerste prik A/B combi vaccinatie 110 euro inclusief consult, de twee vervolg prikken zijn 100 euro per stuk.

Herne

Ervaringsdeskundige
8 jan 2022
403
152
Wil je jezelf redden, je privacy behoiden en kan dat zieligheids of probleemvinkje niet worden gezet dan betaal je het volle pond.
Bij de GGD willen ze alleen je voornaam en telefoonnummer hebben. Geef ze gewoon je wandelnummer of een ander ongeregistreerd nummer. Ze gaan zelfs naar uitgaanslocaties en sekssauna's om daar bezoekers te vaccineren. Het telefoonnummer is om je via SMS te herinneren aan vervolgvaccinaties en om je de uitslag van de titerbepaling te sturen.

Sephiroce

Ervaringsdeskundige
3 aug 2020
618
421
Zijn de vaccinaties voor a en b levenslang? En worden deze door cz zorgverzekering compleet vergoed?

Bil

Snuffelaar
18 jul 2023
9
9
Zijn de vaccinaties voor a en b levenslang? En worden deze door cz zorgverzekering compleet vergoed?
Ja ze zijn levenslang, maar worden niet vergoed. Hoor je bij een risicogroep is het gratis. Zoniet dan kost het ca 600 euro in totaal.

Voormalig lid 29418

Toogplakker
19 mei 2022
228
115
Ja ze zijn levenslang, maar worden niet vergoed. Hoor je bij een risicogroep is het gratis. Zoniet dan kost het ca 600 euro in totaal.
Hepatitis B vaccin levenslang en A tenminste 25 jr. of tussen 30 en 40 jaar las ik. Hepatitis C is er ook nog, maar geen vaccin voor. Wel medicijnen.
A en B heb ik vroeger genomen als reisadvies naar China.

Tammerus1963

Toogplakker
17 sep 2019
28
6
Heb mij laatst laten vaccineren voor hepatitis B en dat zijn 3 prikken VW vaccins over een klein jaar en per betaal je €43,02 per vaccin bij de apotheek.
Mijn laatste prik was vorige week.

040kerel040

Toogplakker
29 sep 2025
90
79
Zowel A en B vaccinatie gehad. Titerbepaling daarna was ook goed.

En ze waren gratis, want waarom zou je niet even "liegen" over iets als je wat voordeel eruit kan halen.

Digger76

Toogplakker
31 jul 2020
37
5
Volgens mij is dit kletspraat, dat het alleen voor gay zou gelden. Was altijd ook voor gewone wandelaars. Informeer eerst maar eens even goed. Hetkan natuurlijk altijd dat er weer ergens bezuinigd is, maar die restrictie was er nooit. Is ook niet logisch.
Afgezien daarvan is het natuurlijk niet zo erg om aan te geven dat MSM ook wel eens voorkomt of kan komen in je leefpatroon. Maar 90% zeker is dat dus geen eis.
Nee hoor, klopt. Bij GGD Utrecht ben ik eerder geweest (Q3 2025)voor Prep. Die kreeg ik niet omdat ik niet in de risicogroep viel (sekswerker, m2m contact, trans). Later kwam ik terug voor Twinrix, zelfde verhaal. Ik stond nog in het systeem, dus kon ook niet liegen over mijn geaardheid. Kan wel de vaccinaties krijgen tegen betaling en die is voor Twinrix fors. Overigens vonden de behandelaars en mensen van de GGD die ik sprak het ook raar en wilden me wel helpen. Alleen staan de voorschriften het niet toe. Sekswerkers wel, maar klanten niet. Van wie denk je waar die sekswerkers het van krijgen dan, vroeg ik. Ze snapten het allemaal, maar helaas. Ik moet dus nog steeds mijn vaccinaties regelen, maar door de hoge kosten stel ik het uit.

Herne

Ervaringsdeskundige
8 jan 2022
403
152
Ik stond nog in het systeem, dus kon ook niet liegen over mijn geaardheid.
GGD is toch anoniem? Dus als je de volgende keer een andere naam opgeeft en vertelt dat je maandelijks de cumunion in club church bezoekt?

Terug
Naar boven